
Punts importants del reial decret 8/2020 i decret 465/2020 , 17 de març, de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del Covid 19, a aquells que teniu una societat mercantil i que poden afectar-vos.
EL REIAL DECRET-LLEI 8/2020 I EL DECRET 465/2020: 8 NOVETATS EN L’ÀMBIT EMPRESARIAL I ASSOCIATIU
- CELEBRACIÓ DE SESSIONS
Excepcionalment, es permet que, encara que els Estatuts no ho prevegin, es puguin celebrar les sessions d’òrgans de govern i administració d’associacions, societats civils i mercantils o cooperatives i patronats, per videoconferència.
Caldrà que el mitjà utilitzat asseguri l’autenticitat i connexió plurilateral en temps real (imatge i so). La sessió s’entendrà celebrada en el domicili de la persona jurídica.
- ADOPCIÓ D’ACORDS
Els acords dels mencionats òrgans
es podran adoptar per votació per escrit i sense sessió, encara que
no ho prevegin els estatuts i sempre que ho decideixi el President i ho
sol·licitin com a mínim dos dels membres de l’òrgan. La sessió s’entendrà
celebrada en el domicili de la persona jurídica.
El procediment es regirà per l’article 100 del Reglament del Registre
Mercantil, encara que no es tracti de societats de capital.
- SUSPENSIÓ DE TERMINI DE FORMULACIÓ DE COMPTES ANUALS
El termini per a formular comptes anuals – i altra documentació obligatòria – queda suspès fins que finalitzi l’estat d’alarma, computant des d’aquesta data, els 3 mesos que estableix la legislació.
- AUDITORIA DE COMPTES ANUALS
Si a la data de declaració de l’estat d’alarma ja s’haguessin formulat els comptes anuals, el termini per a la seva verificació comptable s’entén prorrogat per dos mesos des de la finalització de l’estat d’alarma. No obstant, la Junta General per aprovar els comptes s’ha de reunir necessàriament en els tres mesos següents des de la finalització del termini per a la formulació.
- JUNTA GENERAL
Si la convocatòria s’hagués
publicat abans de la declaració de l’estat d’alarma però
el dia de celebració fos posterior a la declaració, l’òrgan
d’administració podrà modificar el lloc i hora o revocar la convocatòria;
caldrà un anunci publicat amb 48 h d’antelació en la pàgina web o
BOE. En cas de revocar-se caldrà convocar-la en el mes següent en que
hagi finalitzat l’estat d’alarma.
En cas que es requereixi l’assistència d’un notari, podrà assistir mitjançant
comunicació a distancia tal com establert en el punt 1.
- DRET DE SEPARACIÓ
Encara que concorri causa legal o
estatutària, no es pot exercitar el dret de separació fins que
finalitzi l’estat d’alarma i les pròrrogues d’aquest.
En el cas de cooperatives, el reintegrament d’aportacions queda prorrogat fins
que transcorrin 6 mesos des de la finalització de l’estat d’alarma.
- TRANSCURS TERMINI DE DURACIÓ DE LA SOCIETAT
En cas de transcurs del termini legal o estatutari de duració de la societat, no es produirà la dissolució de ple dret fins que transcorrin dos mesos a comptar des de la finalització de l’estat d’alarma.
- CAUSA LEGAL O ESTATUTARIA DE DISSOLUCIÓ
En cas
que la causa legal o estatutària de dissolució concorri abans o durant la
vigència de l’estat d’alarma, es suspèn el termini per a la
convocatòria d’adopció de l’acord de dissolució. En cas que la causa de dissolució
hagi ocorregut durant la vigència de l’estat d’alarma, els
administradors no respondran dels deutes socials contrets durant el mencionat
període.