Pallarsactiu i EsMontañas signen un acord de col·laboració per a impulsar el foment d’empreses en el territori

“Les dues entitats col·laboraran per al desenvolupament econòmic dels municipis rurals i les seves empreses i projectes”

El passat divendres 11 de juny de 2021, Pallarsactiu, S.A. i l’Associació Espanyola de Municipis de Muntanya, van firmar un acord de col·laboració amb l’objectiu de treballar plegats per a “influenciar, promocionar, impulsar i facilitar en el seu desenvolupament i foment, les empreses, projectes i interessos econòmics, tant de les comarques del Pallars Jussà i Sobirà com de la resta de zones de muntanya, així com dels empresaris en elles establerts, siguin públics o privats”.

La entitat aragonesa es centra en treballar pel desenvolupament dels municipis de muntanya amb accions que contribueixin a millorar la vida dels seus habitants, frenar la despoblació i generar desenvolupament econòmic i social en aquests municipis. Per tot això, “aquesta aliança ajuda a poder seguir treballant amb els nostres objectius en els territoris del Pallars Jussà i Sobirà”, va indicar el President d’EsMontañas.
L’acte principal va tenir lloc a l’Ajuntament de Tremp, on els presidents de les respectives entitats, els Srs. Josep González i Marcel Iglesias, van signar el conveni de col·laboració acompanyats de la Sra. Alcaldessa, Maria Pilar Cases, que va ser l’amfitriona al consistori.

Entre els projectes que es van tractar a la reunió, destaca el de la creació d’un centre de recollida i tractament de carn de caça amb l’objectiu de conservar la riquesa dels territoris de muntanya i posar en valor el producte cinegètic. “Detectem que, degut en moltes ocasions a la burocràcia, moltes de les peces abatudes son abandonades, amb la consegüent pèrdua d’un producte que podria comercialitzar-se i tenir molt valor per al nostre territori”, explicava el president de Pallarsactiu.

Pallarsactiu està involucrat en altres projectes del sector primari, com en l’elaboració de malta artesana per fer cerveses artesanes com la Ctretze, Oliba Grenn Beer o la Masovera…, i també la possibilitat de crear un tren turístic aprofitant les antigues vies utilitzades per la construcció de la presa a la Vall Fosca.

La jornada va seguir amb un recorregut per la capital de la comarca en companyia del President del Consell Comarcal del Pallars Jussà, el Sr. Josep Maria Mullol, i el seu vicepresident, el Sr. Toni Millet, la gerent de Pallarsactiu, la Sra. Eva Fiter i el Sr. Carlos Rabaneda, President de la empresa d’esports d’aventures Roc Roi.

L’acte va finalitzar amb la visita a l’ Epicentre, Centre de visitants del Geoparc, amb una exposició sobre el patrimoni natural, geològic i paisatgístic de la zona, amb la presentación “Geologia i terra de dinosaures”. Per últim, es va obsequiar els membres d’EsMontañas amb un petit obsequi format per productes elaborats a la zona.

A la tarda, es va reprendre l’activitat i va tenir lloc el Consell d’Administració de Pallarsactiu, a les 16.30 h, on es van tractar l’estat dels projectes en curs i els assumptes més rellevants per al funcionament ordinari de la societat.
La jornada va finalitzar amb la celebració de la Junta General, que es va constituir vàlidament a les 18.00 h on es va comptar amb l’assistència d’una vintena de socis i on va tenir lloc un debat sobre el futur dels projectes en curs i, entre d’altres, el compliment de les formalitats legals com l’aprovació dels comptes anuals de la societat.

Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.